ABOUT

 

 

ELŻBIETA TRZEWICZEK PIETKIEWICZ

Graduated from the Faculty of Ceramics and Glass at the Academy of Fine Arts in Wrocław (currently, E. Geppert Academy of Art and Design), Poland, 2003. Postgraduate Stage Space Studies at the Faculty of Interior Architecture at the Academy of Fine Arts in Wrocław, 2003.Since 2007 she  has been leading the course at the Studio of Glass at the Post-Secondary Technical School in Sosnowiec. Since 2014 she has been working as designer at the Julia Glassworks. He has received awards “Must have” for collections : “Blanca”

He has participated in 2 solo exhibitions in Poland and in over 30 group exhibitions in Poland,  the Czech Republic, Romania, France.

“In my glass works I’m intresting fusions of hot glass and cutting. Smooth surfaces give rise to reflections, and cutting structures offer new shapes on blowing forms”

Elżbieta Trzewiczek Pietkiewicz

Important exhibitions and events :

  • 2000 – „Szkło Młodych” ,Wrocław
  • 2001 – Podyplomowa wystawa w Muzeum Medalierstwa, Wrocław
  • 2001 – „ Jak szkło kruche” Opatów, Poznań, Wałbrzych
  • 2001 – „Wystawa Szkła”, Płock
  • 2002 – Design Młodych, Instytut Wzornictwa Przemysłowego Warszawa
  • 2003 – „Ciąg Dalszy” Szkło , Arsenał we Wrocławiu
  • 2003 – „Międzynarodowe Quadrienale Scenografii” ,Praga
  • 2004 – „Szklani Nieznani” Zamek Sielecki ,Sosnowiec
  • 2004 – „Salon Sztuki”, Kłodzko
  • 2005 – „Kopciuszek”, Będzin, Kostiumy do rock opery
  • 2007 – „Wszyscy Nasi Przyjaciele”, Zamek Sielecki, Sosnowiec.
  • 2007 – Scenografia i kostiumy do Czarnoksiężnika z Krainy Oz , Gdynia
  • 2008 – Scenografia i kostiumy do „Jasia i Małgosi”, Wałbrzych
  • 2013-14 projekt wnętrz do Huty Julia w Piechowicach
  • 2014 – projekt kolekcji szkła na Targi Ambiente we Frankfurcie dla Huty Julia
  • 2015 – VII Międzynarodowy plener ceramiczny Zduny
  • 2015 – ” Les Terres d’Artistes ” de la Montule’-Maison des Arts , Dreux  Francja
  • 2015 – Ślady i Oblicza Ceramiki , Jelenia Góra
  • 2016 – Międzynarodowy plener ceramiczny, Sighisoara Rumunia

 

SEBASTIAN PIETKIEWICZ

Graduated from the Faculty of Ceramics and Glass at the Academy of Fine Arts in Wrocław (currently, E. Geppert Academy of Art and Design), Poland, 2003. Postgraduate Stage Space Studies at the Faculty of Interior Architecture at the Academy of Fine Arts in Wrocław, 2003.

After graduation he worked as designer for several glass factories: the Sudety Crystal Works, Szczytna, Poland; the Glass Factory Ząbkowice, Dąbrowa Górnicza, Poland; the Julia Glassworks, Piechowice, Poland, and the Zawiercie Crystal Factory Ltd., Zawiercie, Poland. Since 2013 he has been working as the main designer at the Julia Glassworks.

In collaboration with Leroy Merlin and the Institute of Industrial Design, he designed modular pots as part of the Well-Designed campaign, 2011.

He has received Must Have awards for glass collections: the Polish Table, Metropolis, Blanca, and Patchwork wine glasses.

He has participated in 4 solo exhibitions in Poland and in over 20 group exhibitions in Poland, the Czech Republic,Germany, France, Romania, South Korea, and USA.

 

Autor scenografii do przedstawień teatralnych: “W krainie Oz”, reż. Jerzy Bielunas, 2002; “Po deszczu”, reż. Waldemar Krzystek, 2003; “Kopciuszek”, reż. Jerzy Jan Połoński, 2005; “Czarnoksiężnik z Krainy Oz”, reż. Jerzy Bielunas, 2007; “Jaś i Małgosia”, reż. Jerzy Jan Połoński, 2008.

Udział w  wystawach zbiorowych :

w Czechach, Polsce, Rumuni, Francji , USA  oraz Seulu , m.in.: “Polski Stół”,na Łódź Design Festival 2015, “Polski Stół” na Wanted Design, Nowy Jork  2016, “Kultowe formy” na Seoul International Hand made Fair 2017

Udział w wystawach indywidualnych:

Kultowe formy – Sebastian Pietkiewicz – wystawa zorganizowana w ramach projektu: Tak, kupuję polski design! – Galeria BB, ul. Skałeczna 5, Kraków 2016

W szkle fascynuje mnie proces tworzenia, moment zastygania plastycznej gorącej materii, “gaśnięcie ognistej kuli”, która przeobraża się w konkretny przedmiot– użyteczny i funkcjonalny.

W projektach wyrobów ze szkła kryształowego podkreślam minimalizm formy i dekoracji. Na pierwszym planie stawiam na funkcję wyrobów.

Proces wytwarzania i technologia ogranicza możliwości projektowania – nie wszystkie pomysły mogę zrealizować. Muszę znaleźć właściwe odpowiedzi na wiele pytań, przede wszystkim: po co?, dla kogo?, za ile?

Moja cecha charakteru – niecierpliwość – sprawiła, że gorące szkło poczułem na własnej skórze! Nie wystarczało mi wykonywanie klejonych rysunków na papierze i obserwowanie procesu produkcji. Chciałem sam formować i deformować… I tak właśnie nauczyłem się cierpliwości. Zrozumiałem, że w tworzeniu szkła na gorąco decyduje czas i … grawitacja! Czas, gdyż szkło szybko zastyga, a grawitacja, bo gorące szkło nie obracane na piszczeli, spływa jak miód z łyżeczki.

Szkło kojarzy mi się z otworem w piecu, który gapiom odbiera wzrok, a wybrańcom pozwala tworzyć. Swoje umiejętności zawdzięczam nauczycielom – Stefan Sadowski i Jan Drost, wybitni artyści szkła, zarazili mnie swoją pasją.

Sebastian Pietkiewicz